De voorpret 2.0

4 december 2018 - Leek, Nederland

Het is december.. beetje bij beetje komt de reis dichterbij en krijg ik langzaam het gevoel dat ik echt kan gaan aftellen. Nog 2,5 weekjes werken en dan is het kerstvakantie.. daarna nog maar 6 weken!

Om verder in te gaan op mijn eerste blog; ik heb van de GGD recepten meegekregen voor Malaria maar ook hoogteziekte. Zoals de meesten van jullie al weten ga ik na het harde werken mezelf trakteren op nog meer 'werken' haha.
Ik wil namelijk heel graag de Kilimanjaro in Tanzania beklimmen. Deze berg ligt op ongeveer 400km afstand van mijn bestemming in Kenia.. dus why not?!
5895 meter om precies te zijn en een van de 7 hoogste bergtoppen van de 7 continenten ofwel the Seven Summits. Een klim waarvoor ik 6 dagen heb uitgetrokken. 2 dagen wandelen, 1 acclimatiseringsdag, 2 dagen verder wandelen naar de top en de laatste dag weer afdalen naar beneden. Dit doe ik niet alleen maar in een klein groepje (wat overigens verplicht is) bestaande uit een reisleider, kok, dragers en ikzelf.
Ontzettend mooi om in 1 reis 2 dingen af te kunnen vinken van mijn 'bucketlist'.. maar toch ook wel spannend. Bijna 6000 meter... zelfs met een top conditie kun je last krijgen van hoogteziekte. Tijdens het beklimmen kom je door 5 klimaatzones, beginnend bij 30+ graden (tropisch regenwoud) via maanlandschap naar sneeuw en ijs tot -15 graden op de top.

Van DDC heb ik een lijst gekregen met spullen welke ik mee mag nemen. Mocht je het leuk vinden om mij hiervan te voorzien... wees welkom!!
Ik mag naast een koffer voor mezelf nog een extra koffer a 23 kilo meenemen bedoeld voor al deze spullen dus kom maar op!

Voor het werk:
(Kinder)tandenborstels
Kleine tubes tandpasta
Handschoenen (vooral Small)
Overige tandheelkundige materialen in overleg

Voor de kinderen:
Voetballen voor de school met pompjes
Tennisballen
Voetbalshirts, die op de school blijven voor hun eigen team
Groot springtouw

Veiligheidsspelden
Knopen
Naaigerei
(Er is door het bestuur van DDC besloten om geen kleding uit te delen op de scholen.)